פרופוליס - אנטיביוטיקה של הטבע


פרופוליס הוא חומר טבעי המופק ע"י דבורים משרף ניצני עצים, מוכר כ"אנטיביוטיקה של הטבע" ונמצא בשימוש עוד מימי מצרים העתיקה. לחומר שימושים רבים ונעזרים בו בתעשיית המזון, הקוסמטיקה והרפואה. הפרופוליס הוא חומר אנטי ויראלי ואנטי בקטריאלי, הייחודיות שלו היא בכך שבמקביל הוא מונע אבל גם מטפל במגוון בעיות רחב. בארץ פרופוליס רשום כתוסף תזונה, לעומת ארצות אחרות כמו ארה"ב ורוסיה בהם התקבל כתרופה טבעית.

בתקופה האחרונה ירדה איכות הפרופוליס המופק בישראל בעקבות תהליכים שונים בחקלאות וזיהום אויר גובר. פרופוליס משובח מגיע מכוורות בהם גידול הדבורים נעשה בצורה אורגנית והן ממוקמות באזורים מיוערים במיוחד במדינות כמו ברזיל וארגנטינה. לפני שרוכשים אחד מהמוצרים המבוססים פרופוליס, חשוב לבדוק מהיכן הוא מגיע. בנוסף, על מנת שהפרופוליס יהיה אפקטיבי, הוא חייב לעבור תהליך זיקוק מיוחד, שיפיק ממנו את חלקו הפעיל והמרפא, באופן המקסימלי. חברת "תומר דבורה" הינה יחודית בכך שמקפידה לשמור על תהליך הזיקוק של הפרופוליס.

מה ההבדל בין אנטיביוטיקה קונבנציונלית לאנטיביוטיקה על בסיס פרופוליס?
ההבדל המרכזי הוא שאנטיביוטיקה קונבנציונלית מדכאת את מערכת החיסונית ויכולות להיות לה השלכות הרסניות הן לטווח הקרוב והן לטווח הארוך יותר. לעומת זאת, אנטיביוטיקה טבעית על בסיס פרופוליס תומכת במערכות הגוף, מחזקת ומרפאה על פי הצרכים הטבעיים של האדם.
בנוסף, חיידקים ווירוסים מסוגלים לבנות התנגדות לחומר האנטיביוטי ולנטרל את יעילותו לאחר זמן קצר. לעומת זאת הפרופוליס יעיל ב- 100%, מסתבר שמה שטוב להגנה על הדבורים מפני זיהומים יעיל באותה המידה גם לבני אדם.
הפרופוליס מדכא את הוירוס ובמקביל מחזק את מערכת החיסונית. כתוצאה מכך הגוף מתמודד בהצלחה ומפתח חיסון עצמי.

אז איך נעבור את החורף בשלום?

•    ראשית מומלץ לקחת פרופוליס על בסיס קבוע בעונות המעבר, בעונת החורף או בזמן שאדם
•    לילדים עם נטייה להצטננויות, אסטמה או דלקות שונות, מומלץ מאוד לצרוך את הפרופוליס על בסיס קבוע, בתקופות הרגישות.
•    שפעת- פרופוליס מונע שפעת ומחזק את המערכת החיסונית כך שהסיכון להדבק מחולי שפעת אחרים נמוך יותר. לטיפול בשפעת מומלץ טיפול בטיפות לבליעה על בסיס פרופוליס משובח.
•    דלקות אזניים- מומלץ לשלב טיפול של טיפות אזניים על בסיס פרופוליס משובח יחד עם טיפות לבליעה.
•    לבעיות הצטננות, דלקת גרון, אף סתום, סינוסיטיס שיעול וליחה, מומלץ טיפול בטיפות לבליעה על בסיס פרופוליס משובח.
•    לאכול הרבה פירות וירקות טריים על בסיס קבוע!

האם הפרופוליס מתאים גם לילדים?
פרופוליס הוא אנטיביוטיקה טבעית ובטיחותית החל מגיל אפס. אמנם הפרופוליס מיוצר בכוורות דבורים, אך הוא אינו דומה לדבש. תכונותיהם של הפרופוליס והדבש שונות, לפרופוליס תכונות רפואיות בולטות וחזקות ולכן בניגוד לדבש אין כל חשש במתן פרופוליס גם לידים מתחת לגיל שנה, כמובן תוך הקפדה על הוראות היצרן.
שאול טאוסון מומחה לכוורנות ולאפיטרפיה (רפואה באמצעות מוצרי כוורת). מאבחן באירידיולוגיה (אבחון מחלות דרך קשתית העין). בעל קליניקה בירושלים, מטפל על-ידי מוצרים טבעיים על בסיס פרופוליס משובח, מייעץ בנושא תזונה נכונה ושימוש מוצרים טבעיים נוספים.