מחלות חורף - דרכי מניעה וטיפול

ב"ה

מתחיל החורף ויחד איתו מופעיות המחלות המאפיינות עונה זו: נזלת, שפעת, דלקת גרון, שיעול, דלקת ריאות, דלקת אוזניים וכו'.
מחלות אלו הינן אקוטיות ולא כרוניות, זאת אומרת יש להן התחלה וסוף, לכן אין צורך להיבהל מהם.

לדוגמא חום, אשר הינה תופעה טבעית של תהליך ריפוי של הגוף. עליה של חום היא הדרך של גוף בריא להגן על עצמו מפני בקטריות או וירוסים.
ברגע שמורידים את החום בכוח עם אקמול או דומה לו, נותנים מסר לגוף שהוא טועה ושאסור לו לעלות את החום, כאשר בעצם הגוף פעל בחוכמה.
האקמול, לא רק שנותן מסר מוטעה לגוף אלא ששימוש בתרכובת הכימית של האקמול המכיל פראצטמול   עד גיל שנה, יותר מפעם בחודש, מגביר את הסיכון לפיתוח אסתמה ואלרגיות שונות בגיליים בוגרים יותר. זאת על פי ממצאי מחקר שנעשה בבית חולים שניידר לאחרונה.

בכל מחלות החורף ישנו גורם זיהומי (בקטריה או וירוס).
במקרה של זיהום בקטריאלי הרפואה הקונבנציונלית מטפלת עם אנטיביוטיקה.
לא תמיד הפתרון היחיד הינו אנטיביוטיקה.
אמנם האנטיביוטיקה נותנת הקלה מיידית במצב של זיהום אך היא מחלישה את מערכת החיסונית וגם הורגת את החיידקים החיוניים שבמעיים.
לרוב החיידקים הופכים לעמידים לאנטיביוטיקה ומכיוון שהמערכת במילא חלשה, המחלה חוזרת וצריך לקחת אנטיביוטיקה יותר חזקה וקשה לצאת ממעגל זה.

פתרונות טבעיים למחלות החורף:

במצב של חום:
א- יש למנוע את עליה מעבר ל- 38.5 מעלות על ידי הרטבת הראש עם מים צוננים, כמה פעמים לפי הצורך ולא לכסות יותר מדי את הגוף. טיפול חיצוני זה אינו מתערב במערכת הפנימית והחכמה של הגוף.

ב- להפחית באכילה, עדיף לא לאכול בכלל, כדי שהגוף ישקיע את כל האנרגיה בריפוי ולא בלעכל את האוכל. אם רוצים לאכול משהו עדיף פירות ומים אשר עוזרים בתהליך הריפוי.

ג- מומלץ ליטול פרופוליס משובח אשר הינו יעיל ביותר במקרה של זיהום.
פרופוליס נחשב לאנטיביוטיקה של הטבע, מצד אחד הוא הורג חיידקים הגורמים למחלה ומצד שני מאזן ומחזק את מערכת החיסונית, כמו כן גם מוריד חום.
פרופוליס הינו חומר טבעי וכשר המוצא בכוורות דבורים, אין לו תופעות לווי ומתאים לתינוקות מגיל 0 ועד 120 שנה. 



בברכת בריאות שלימה

שאול טאוסון
אפיתרפיסט, אידיאולוג, תזונאי

קבלת קהל בירושלים ובני ברק
נייד 050-4141930