ריפוי טבעי למערכת נשימה


"...אלוקי נשמה שנתת בי טהורה היא. אתה בראת, אתה יצרת, אתה נפחת בי..."

הנשימה היא הביטוי הבסיסי ביותר לחיים.
הנשימה הינה תהליך פיזיולוגי טבעי, שמתבצעת על ידי שירים בלתי רצוניים.
בתהליך הנשימה החמצן מגיע אל תאיי הגוף והתאים מנצלים זאת ליצירת אנרגיה.
הנשימה מתחילה עם שאפת אוויר שמכיל חמצן דרך האף, כאשר עמוק בריאות מתרחש תהליך, בו נספג החמצן אל המערכת הדם ואילו הפחמן דו-חמצני, שהוא הפסולת עובר מן הדם אל הריאות ונפלט החוצה דרך הנשיפה.
רוב הזמן אנו לא מודעים לפעולת הנשימה והיא נמשכת גם בזמן שאנו ישנים. למרות זאת, רוב האנשים סובלים מחוסר חמצן, והגוף מגיב במחלות למיניהם.
נשימה לקויה תגרום לעייפות כרונית, מגבירה את פעימות הלב, הפרעות בשינה (כולל נחירות), פגיעה בריכוז והזיכרון וביכולת הלמידה, בגלל חוסר חמצן במוח.
השרירים הבלתי רצוניים שמפעילים את הנשימה, מגדילים או מקטינים את נפח הריאה לפי הצורך. להבדיל ממערכות אחרות בגוף ניתן להפעיל את מערכת הנשימה באופן רצוני ומודע.
החמצן חיוני לשריפת הגלוקוז המופק מן המזון כדי ליצור אנרגיה לתפקוד של התאים. כל התאים זקוקים נואשות לאספקת חמצן.
הדם מוביל את החמצן מן הריאות אל כל תאיי הגוף.

מחלות בדרכי הנשימה נגרמות משתי סיבות עיקריות:
1- עקב סיבות חיצוניות, כמו שינויים באיכות האוויר, כגון יובש, קור, עשן, ריח חריף. אלו גורמים למערכת הנשימה להפעיל מנגנוני הגנה.
מערכת הנשימה מתגוננת על ידי הפרשת יתר מן הרירית אשר באף וביתר אברי הנשימה. תופעה המתבטאת בנזלת, שיעול, התעטשות וכו'.
2- עקב סיבות פנימיות כמו תזונה לא נכונה, אשר גורמת לפסולת בדם ובמערכת הלימפה. פסולת זו מופרשת החוצה דרך הפרשות רגילות (יציאות, זיהה) וגם דרך רקמות הרירית אשר במערכת הנשימה (ליחה ונזלת).

מחלות בדרכי הנשימה:
נזלת הינה המחלה בדרכי הנשימה הנפוצה ביותר.
למעשה הנזלת היא ביטוי למאמץ פיזיולוגי שעושה הגוף, כדי להגן על הריאות. באמצעות הנזלת, השיעול וכו' האורגניזם מפנה את הפסולת ואת הרעלים אשר הצטברו. בעצם הנזלת מהווה מעין פעולת ניקוי.
אחד הגורמים העיקרים להופעת הנזלת הינה, צריכת תזונה לא נכונה, במיוחד צריכת יתר של מוצרי חלב פרה. מכיוון שמוצרי חלב פרה הינם מזון בלתי מתאים לבני אדם, נוצרת פסולת, המצטברת במערכת הדם, ומשם עוברת בצורה של ליחות למערכת הנשימה.
הגוף משתמש בפתחי- הגוף, כמו האף, לסילוק הפסולת שהצטברה. כך מופיעה הנזלת, כאבי ראש, סינוסיטיס,דלקות אוזניים, דלקת גרון, אסטמה ועד לדלקת ריאות.
ברפואה הקונבנציונלית הנזלת נחשבת לוירוס, לכן המציאו תרופה. בדרך זו מקובל לייבש את הנזלת, והכן היא נפסקת באופן זמני בלבד, כי למעשה ההפרשה הפנימית של הליחה (שהיא הפסולת שבמערכת הנשימה) נשארת בתוך האף. לאחר התערבות התרופות הכימית מסוג זה, הגוף מגיב בדלקת; הנזלת חוזרת שוב ושוב, עד שהיא הופכת להיות כרונית. עם הזמן, נוצרת דלקת בסינוסים, האף נסתם, זה גורם לשיעול, אז מדכאים את השיעול בתרופות כימיות אשר מוסיפות רעלים לגוף. כל עוד נמשך מאבק זה בין הצורך של הגוף לסלק פסולת לבין דיכוי הסימפטומים על ידי מתן תרופות כימיות, מחריף המצב ויוצרים מחלות חדשות כמו דלקת גרון, דלקת אוזניים, ברונכיטיס, דלקת ריאות ואפילו אסטמה כרונית.

התופעה הקרויה "אסטמה", מתבטאת בהתקפים של קוצר נשימה עקב היצרות וחסימה של דרכי הנשימה, שאינם מאפשרים יציאת אוויר החוצה וכניסת אוויר פנימה.הסקרים מראים ששכיחותה של המחלה הולכת וגדלה ומספר הילדים החולים באסטמה מגיע לעשרה אחוז.
הרפואה הקונבנציונלית מייחסת את מחלת האסטמה לאלרגיות שונות או לוירוסים. הסיבה העיקרית למחלת האסטמה היא הטיפול התרופתי שניתן לדיכוי הסימפטומים שקדמו לאסטמה. כמו כן במחקר רפואי אשר נערך לאחרונה בבית חולים שניידר, גילו ששימוש בפרצטמול (אקמול), עד גיל שנה, יותר מפעם בחודש, מגביר את הסיכון לאסטמה בגיל שש- שבע ב- 46%.
הטיפול הניתן לחולי אסטמה כולל תכשירים המכילים קורטיזון או ונטולין הנלקח על ידי משאף. הטיפול התרופתי נותן אמנם הקלה זמנית, אבל למעשה הוא מחריף את המחלה.

השתלשלות העינינים המובילה לאסטמה היא כדלקמן:
שלב א'- התינוק אינו יונק וניזון מתחליפים שונים המבוססים על חלב פרה. המערכת החיסונית של הגוף התקינה מזהה ומסמנת את חלב הפרה כגוף זר פולשני ויוצרת תגובות שנועדו לדחות מהגוף את חלב הפרה.התגובות מתבטאות בהקאות, שלשולים, פריחה על העור והפרשות דרך רקמות הרירית של דרכי הנשימה.
כך מתפתחת נזלת, אנגינה, ברונכיטיס ודלקת ריאות. התרופות הניתנות למחלות הנ"ל מדכאות את הסימפטומים ורק מחריפות את המצב, כתוצאה מכך מצטברת בדרכי הנשימה כמות גדולה של ליחות.

שלב ב'- התינוק מפתח שיעול כרוני שנועד להוציא את הליחה מהריאות. אז ניתנות תרופות לדיכוי השיעול המכילות קוראין (המופק מסם האופיום).

שלב ג'- השיעול הוא למעשה רפלקס טבעי של הגוף שנועד להגן על הריאות מחדירת גופים זרים או הוצאת ליחות שהצטברו בו.
הרפואה הקונבנציונלית רואה בשיעול מחלה שיש לדכא אותה. תרופות נגד שיעול גורמות להחלשת שרירי הנשימה.

כתוצאה מהשימוש בתרופות מחמיר מצב הילד.
הרופאים נוהגים לומר שמחלת האסטמה תעבור כאשר הילד יגדל. אבל במרבית המקרים המחלה אינה עוברת עם השנים והופכת לכרונית.
הונטולין הינו גז רעיל ומסוכן הנדחס לתוך שפופרת. כאשר דוחפים אותו לתוך הפה ושואפים, נכנס הגז לתוך הסמפונות ומרחיב אותן זמנית ומתאפשרת יציאה של אוויר מהריאות וכניסת אויר נושא חמצן.
הגז חודר לתוך בועת אוויר שבריאה, כתוצאה מזה נוצר שוב שיעול חזק, שנועד לפלוט את הונטולין.

דלקת ריאות הינה המחלה החריפה ביותר במערכת הנשימה, והיא גם יכולה להפך לכרונית.
פגשתי פעם מקרה קיצוני של ילד בן-8 שהיגיע אלי לקליניקה במצב של דלקת ריאות כרונית. הילד נטל אנטיביוטיקה באופן קבוע במשך כמעט שנה!. הרופאים החליטו שכדי למנוע התרגלות של הגוף לסוג אחד של אנטיביוטיקה הפטרון הוא, להחליף כל חודש את סוג האנטיביוטיקה. הילד היגיע אלי חלש מאוד, קטן לגילו מבחינת התפתחותו הפיזית וריאות מלאים בליחה. ההורים רצו לנסות משהו טבעי לפני ניתוח שהיה אמור להוריד חלק מהריאה מלאת בליחה.
דבר ראשון המלצתי להחליף את האנטיביוטיקה בפרופוליס משובח ואיכותי, נתתי תוכנית תזונה מתאימה ותרגילי תנועה.
אני מעריך מאוד את הורי ילד זה אשר באומץ עשו כל מה שאמרתי להם כנגד דעותיהם של הרופאים.
הטיפול ערך כמה חודשים, אך כבר לאחר כחודש הצליח הילד לרוקן בכוחות עצמו כמויות אדירות של ליחה שהצטברה.
היום הילד הזה, הוא ברוך ה' נער בן 15, חסון ובריא, תלמיד חכם וגם ספורטיבי. כמובן לא עבר שום ניתוח ואינו נוטל תרופות!.

ניתן לרפא מחלות בדרכי הנשימה באופן טבעי על ידי הדרכה נכונה בתזונה, תרגילי נשימה, נטילת פרופוליס משובח בשלבי הריפוי, לחולי אסטמה מומלץ פעילות גופנית וכמובן לריפוי מלא, להתחזק באמונה וביטחון בבורא עולם מתוך שמחה.

הטיפול הטבעי באסטמה ובמחלות דרכי הנשימה:
1- יש להימנע באופן מוחלט מחלב פרה ומוצרי חלב פרה. כמו כן יש להוציא מהתפריט: נקניק, מרגרינה, מזון מטוגן, תה, קפה, בירה, צבעי מאכל, חומר משמר, ירקות כבושים, סוכר לבן, מוצרי קמח לבן, ממתקים מלאכותיים, שוקולד ומשקאות תוססים.
עד גיל שנתיים התזונה צריכה להיות מבוססת על חלב אם או חלב צמחי כגון חלב שומשום, חלב שקדים או חלב סויה. יש להרבות בפירות וירקות חיים, וירקות מאודים.

2- כדי להיגמל מהתרופות ולהחלים ממחלות בדרכי הנשימה צריך ללמוד איך להפעיל את מערכת הנשימה בצורה נכונה על ידי שימוש נכון ומודע בשרירי הבטן, גם ילדים יכולים ללמוד זאת.
אנשים אסטמטיים זקוקים לאוויר צח ונקי. שרירי השכמות מכווצים בדרך כלל אצל חולי אסטמה, לכן כדאי לשחרר אותם על ידי עיסוי יומי.

3- הפעילות הגופנית הטובה ביותר לחולי אסטמה היא הליכה וריצה.

4- לחולים בדלקות אוזניים רצוי לעשות ניקוי טבעי ולא פולשני על ידי נרות הופי ולהשתמש בטיפות אוזניים מפרופוליס. כך להינצל מניתוח כפתורים אשר אינה פותרת את הביעה. על ידי טיפול טבעי אף משתפרת השמיעה עד ל- 100%.

5- ליטול באופן קבוע עד לריפוי מלא, פרופוליס משובח.
פרופוליס משובח הינו חומר טבעי ויעיל לריפוי מחלות ודלקות. הוא משקם את הרקמות ועושה פעולה כפולה: מצד אחד הוא נלחם בחיידקים ובוירוסים ומצד שני מחזק ומאזן את מערכת החיסונית. לא במקרה פרופוליס נחשב לאנטיביוטיקה של הטבע, אך הפרופוליס חייב להיות משובח, כדאי להתאמץ להשיגו.

בברכת בריאות שלימה
שאול טאוסון
תזונאי, אירידיולוג, אפיתרפיסט
נייד: 050-4141930